września 05, 2018

REGULAMIN KORZYSTANIA Z PLACU ZABAW


Załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 0210  15.2018 Dyrektora Szkoły Podstawowej nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w 
Cieszynie z dnia 31 sierpnia 2018 r.

REGULAMIN KORZYSTANIA Z PLACU ZABAW PRZY
SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 2 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI W CIESZYNIE


1.      Plac zabaw służy zabawie, rekreacji i wypoczynkowi dzieci.

2.      Dzieci poniżej 7 lat mogą przebywać na terenie placu zabaw tylko pod opieką nauczycieli, rodziców lub opiekunów.
3.      Warunkiem korzystania z przyszkolnego placu zabaw jest zaznajomienie i akceptacja niniejszego regulaminu.

4.      Po zajęciach szkolnych oraz w dni wolne od nauki szkolnej odpowiedzialność za bezpieczeństwo dzieci podczas korzystania z placu zabaw ponoszą rodzice / opiekunowie prawni .

5.      Dzieci na terenie placu zabaw powinny przebywać pod opieką rodziców/opiekunów, ponieważ to oni ponoszą pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo dziecka.

6.      Plac zabaw wyposażony został w urządzenia zabawowe przeznaczone dla dzieci w wieku od 3 do 12 lat.

7.      Z urządzeń zabawowych należy korzystać zgodnie z ich przeznaczeniem, a ponadto z uwagi na bezpieczeństwo bawiących się, należy przestrzegać następujących reguł:
·         w pobliżu urządzeń zabawowych zabronione są gry zespołowe i jazda na rowerze,

·         zabronione jest wchodzenie na górne elementy konstrukcji urządzeń zabawowych, szczególnie dotyczy to huśtawek, przeplotni, drabinek, bramek i dachów domków,

·         zabronione jest korzystanie z huśtawek, ważek przez więcej niż jedno dziecko na jednym miejscu.
8.      Na placu zabaw obowiązuje zakaz:
·         zaśmiecania terenu,
·         niszczenia i uszkadzania roślinności,
·         dewastowania urządzeń zabawowo –rekreacyjnych oraz ogrodzeń,
·         zakłócania spokoju i porządku publicznego,
·         palenia ognisk oraz używania materiałów pirotechnicznych i szkodliwych substancji chemicznych,
·         wprowadzania zwierząt,
·         spożywania napojów alkoholowych lub innych środków odurzających,
·         przebywania osób nietrzeźwych oraz palenia tytoniu.

9.      Dyrektor szkoły nie odpowiada za wypadki dzieci, które korzystają z placu zabaw po zakończonych zajęciach szkolnych.

10.  Za wszelkie obrażenia dzieci poniesione w czasie korzystania z placu zabaw poza zajęciami szkolnymi oraz za wszelkie szkody materialne przez nie wyrządzone odpowiedzialność ponosi rodzic lub opiekun prawny.

11.  Ze względów bezpieczeństwa w godzinach pracy szkoły (w tym świetlicy szkolnej) tj. od 6.45 do 16.15, uczniowie mogą przebywać na placu zabaw tylko i wyłącznie pod opieką nauczycieli!

12.  W pozostałych godzinach za bezpieczeństwo dzieci oraz wszelkie szkody materialne przez nie wyrządzone odpowiadają rodzice, opiekunowie prawni.

13.  O wszelkich aktach wandalizmu lub innych niebezpiecznych zdarzeniach mających miejsce na placu zabaw poinformować należy – szkolnego inspektora ds. bhp, konserwatora lub innego pracownika obsługi, który zgłosi ten fakt do Dyrektora Szkoły lub zadzwonić pod jeden z numerów alarmowych 997, 998, 999,112.

14.  Osoba wchodząca na teren placu zabaw z dziećmi jest zobowiązana do zapoznania się ze szkolnym regulaminem korzystania z placu zabaw.


Plac zabaw ma służyć wypoczynkowi naszych wychowanków. Starajmy się, aby zabawa dzieci nie była zakłócona wypadkami spowodowanymi nieprzemyślanymi działaniami.

Zadbajmy o to, aby teren placu zabaw mógł służyć wyłącznie jako miejsce zabaw i wypoczynku.

Regulamin wchodzi w życie z dniem 3.09.2018 r.


Regulamin zatwierdził
Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 2

Oddziałami Integracyjnymi  w Cieszynie


Copyright © 2017 sp2 , Cieszyn