października 03, 2017

POŻEGNANIE LATA

W minioną sobotę – 1 października - 150 uczniów naszej szkoły, wraz z nauczycielami i rodzicami, wyruszyło górskim szlakiem z Kubalonki na Stożek. Dzieciaki uczestniczyły w ,,Pożegnaniu Lata” organizowanym przez PTTK.

Po niecałej godzinie jazdy rozpoczęła się piesza wędrówka. Dzień zapowiadał się piękny, ciepły i słoneczny. Wymarzona górska pogoda! Czerwonym szlakiem przez Kiczory zmierzaliśmy na szczyt Stożka. Z każdą godziną słoneczko ogrzewało nas coraz bardziej. Mimo iż żegnaliśmy lato, jesień witała nas swoim pięknem w każdym napotkanym krzaku i drzewie. Największą atrakcją było zbieranie grzybów na trasie. Najpiękniej prezentowały się czerwone muchomory.

Przy schronisku pożegnaliśmy głód, a niektórzy uzupełnili wpisy punktowe w książeczkach GOT.
Po pamiątkowych zdjęciach zaczęliśmy schodzić w stronę Wisły Głębce, gdzie czekały na nas autokary. O umówionej i wcześniej zaplanowanej porze pojawiliśmy się w dolinie i zakończyliśmy część pieszą.

Wróciliśmy do Cieszyna po godzinie 14:00. Dla niektórych była to pierwsza szkolna, górska wycieczka, ale już zapowiedzieli udział w kolejnej – wiosennej. Dzięki wychowawcom wyjazd przebiegł bezpiecznie i bez zakłóceń. Uczniowie zachowali się kulturalnie, dali pozytywny przykład innym i reprezentowali szkołę na wysokim poziomie. Należą się za to pochwały. Z nimi można zwiedzać góry!
Ewa Kałuża, Paweł Łodej (organizator rajdu)