Załącznik
nr 1 do Zarządzenia nr 0210 15.2018
Dyrektora Szkoły Podstawowej nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w
Cieszynie z dnia 31 sierpnia 2018 r.
Cieszynie z dnia 31 sierpnia 2018 r.
REGULAMIN KORZYSTANIA Z PLACU ZABAW PRZY
SZKOLE
PODSTAWOWEJ NR 2 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI W CIESZYNIE
1. Plac
zabaw służy zabawie, rekreacji i wypoczynkowi dzieci.
2.
Dzieci poniżej 7 lat mogą
przebywać na terenie placu zabaw tylko pod opieką nauczycieli, rodziców lub
opiekunów.
3.
Warunkiem korzystania z
przyszkolnego placu zabaw jest zaznajomienie i akceptacja niniejszego
regulaminu.
4.
Po zajęciach szkolnych oraz w dni
wolne od nauki szkolnej odpowiedzialność za bezpieczeństwo dzieci podczas korzystania
z placu zabaw ponoszą rodzice / opiekunowie prawni .
5.
Dzieci na terenie placu zabaw
powinny przebywać pod opieką rodziców/opiekunów, ponieważ to oni ponoszą pełną
odpowiedzialność za bezpieczeństwo dziecka.
6. Plac
zabaw wyposażony został w urządzenia zabawowe przeznaczone dla dzieci w wieku
od 3 do 12 lat.
7.
Z urządzeń zabawowych należy
korzystać zgodnie z ich przeznaczeniem, a ponadto z uwagi na bezpieczeństwo
bawiących się, należy przestrzegać następujących reguł:
·
w pobliżu urządzeń zabawowych zabronione są gry
zespołowe i jazda na rowerze,
·
zabronione jest wchodzenie na
górne elementy konstrukcji urządzeń zabawowych, szczególnie dotyczy to
huśtawek, przeplotni, drabinek, bramek i dachów domków,
·
zabronione jest korzystanie z huśtawek, ważek przez
więcej niż jedno dziecko na jednym miejscu.
8. Na placu
zabaw obowiązuje zakaz:
·
zaśmiecania terenu,
·
niszczenia i uszkadzania roślinności,
·
dewastowania urządzeń zabawowo –rekreacyjnych oraz
ogrodzeń,
·
zakłócania spokoju i porządku publicznego,
·
palenia ognisk oraz używania materiałów
pirotechnicznych i szkodliwych substancji chemicznych,
·
wprowadzania zwierząt,
·
spożywania napojów alkoholowych lub innych środków
odurzających,
·
przebywania osób nietrzeźwych oraz palenia tytoniu.
9.
Dyrektor szkoły nie odpowiada za
wypadki dzieci, które korzystają z placu zabaw po zakończonych zajęciach szkolnych.
10. Za wszelkie obrażenia dzieci poniesione w czasie korzystania z placu
zabaw poza zajęciami szkolnymi oraz za wszelkie szkody materialne przez nie
wyrządzone odpowiedzialność ponosi rodzic lub opiekun prawny.
11. Ze względów bezpieczeństwa w godzinach pracy szkoły (w tym świetlicy
szkolnej) tj. od 6.45 do 16.15, uczniowie mogą przebywać na placu zabaw tylko i
wyłącznie pod opieką nauczycieli!
12. W pozostałych godzinach za bezpieczeństwo dzieci oraz wszelkie szkody
materialne przez nie wyrządzone odpowiadają rodzice, opiekunowie prawni.
13. O wszelkich aktach wandalizmu lub innych niebezpiecznych zdarzeniach
mających miejsce na placu zabaw poinformować należy – szkolnego inspektora ds.
bhp, konserwatora lub innego pracownika obsługi, który zgłosi ten fakt do
Dyrektora Szkoły lub zadzwonić pod jeden z numerów alarmowych 997, 998,
999,112.
14. Osoba wchodząca na teren placu zabaw z dziećmi jest zobowiązana do
zapoznania się ze szkolnym regulaminem korzystania z placu zabaw.
Plac zabaw ma służyć wypoczynkowi naszych wychowanków. Starajmy się, aby
zabawa dzieci nie była zakłócona wypadkami spowodowanymi nieprzemyślanymi
działaniami.
Zadbajmy o to, aby teren placu
zabaw mógł służyć wyłącznie jako miejsce zabaw i wypoczynku.
Regulamin wchodzi w życie z dniem
3.09.2018 r.
Regulamin
zatwierdził
Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 2
Oddziałami
Integracyjnymi w Cieszynie